Monday, April 6, 2015

Cinch, selamatkah untuk ibu menyusu?


Assalamualaykum & salam sejahtera. Antara persoalan yang timbul bagi ibu menyusu samada ingin mngambil Cinch Shake atau pun tidak:

>> Adakah kandungan utama di dalam Cinch Shake iaitu Leucine selamat untuk ibu menyusukan yang nak turunkan berat badan? <<

Ada yang beranggapan Cinch Shake tak sesuai untuk mereka kerana pengambilan Cinch Shake akan menyebabkan anak mereka kurus! Benarkah?

Ibu yang menyusukan anak memerlukan 9 sumber acid amino utama yang tidak dihasilkan oleh tubuh kita iaitu histidine, isoleucine, leucine, lysine, methionine, phenylalanine, threonine, tryptophan dan valine.

Tiga jenis Asid Amino yang penting untuk pembentukan protein susu badan ialah - Leucine, Valine & Threonine.

Kajian terhadap pengambilan LEUCINE daripada ScienceDirect (abstract sahaja), menunjukkan tikus yang diberikan diet yang tinggi dengan Leucine mengalami penurunan berat badan, penghasilan susu badan yang lebih tinggi (wow!),dan pertambahan berat badan yang ketara pada anak-anak tikus itu. (PERTAMBAHAN BERAT BADAN KAT ANAK-ANAK. Jadi akan timbul lagikah persoalan ibu menyusu minum Cinch Shake, anaknya akan turun berat badan jugak?)

Berdasarkan pengalaman saya sendiri semasa menyusu anak saya, saya memang ambil Cinch dan anak saya chubby sangat masa tu tau. Production susu tak terganggu langsung dan saya memang dapat turun ke berat ideal, alhamdulillah.

My baby masa 7 months, chubby ke chubby? hiihi


So, dapat disimpulkan bahawa Cinch Shake boleh diambil oleh ibu menyusu di dalam diet harian mereka untuk menurunkan berat badan. Jangan risau ye mommies, dapatkan konsultasi cara pengambilan yang betul daripada saya :)

Your truly SID



No comments:

Post a Comment

We are not just selling a product, we are promoting a healthier lifestyle :)

Our Long Journey

Daisypath Anniversary tickers

ShareThis

Need He